خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/02 - 15:18
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
آزاد:

نباید اجازه داد تحریم‌های غیرقانونی، چند جانبه گرایی و دیپلماسی پارلمانی را مختل کند

عضو اتحادیه بین المجالس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که استفاده از پلتفرمی که ایران نمی توان از آن استفاده کند نقض آشکار اصل تساوی حاکمیت دولت ها است.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اینکه اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) با همکاری سازمان ملل متحد نشست مجازی عنوان «مبارزه با فساد برای بازگرداندن اعتماد به دولت و بهبود چشم انداز توسعه» برگزار می کرد، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا این اجلاس به صورت مجازی در نیویورک برگزار شد، البته چون ایران تحت تحریم های غیرقانونی  آمریکا است، نتوانستیم وارد پلتفرمی که برای اجرای این برنامه استفاده شده بود شویم.



نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس تاکید کرد: برای حضور در این اجلاس و بیان نقطه نظرات آمادگی کامل را داشتیم اما به دلیل تحریم ها نتوانستیم وارد فضای مجازی اجلاس شویم.



نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: این اتفاق در واقع اصل تساوی حاکمیت دولت ها را نقض کرده است و شاهد بودیم و هستیم که مدعیان حقوق بشر و مدعیان اجرای الزامات حقوق بین الملل همیشه ناقضان این موارد هستند. از این رو نباید اجازه داد تحریم‌های غیرقانونی، چند جانبه گرایی و دیپلماسی پارلمانی را مختل کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 314389
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار